Roadtrip US

En reseblogg

Monterey Non-Smokers Motel Route 66

Publicerad 2014-10-22 06:08:00 i Allmänt,

Vilket tok roligt motell vi bor på - Monterey Non-Smokers Hotel Route 66. Jag var väldigt skeptisk när Mats envisades med att boka det här hotellet, det hade visserligen fått väldigt goda rescensioner men jag tvivlade. Bara tanken på ett gammalt, unket motell från 50-talet, visserligen renoverat , kändes långt ifrån min smak, jag är inte så retro av mig direkt. Men jag måste medge, jag fullkomligt älskar stället! Här ser det verkligen ut som om att tiden stått stilla sedan 1950-talet, förutom att tyget i fåtöljerna i den lilla receptionen fått nytt tyg med tema "route 66" Allt är sparsamt renoverat i tidsenlig stil. Kan nästan föreställa mig hur det var på motellet en sen oktober dag "back in the 50´s".  Ägarna, ett polskt par, sköter stället exemplariskt och du känner dig verkligen välkommen när du checkar in. Här finns en härlig pool (som vi dessutom får ha helt för oss själva) coin laundry och självklart så parkerar man direkt utanför dörren. Man förväntar sig nästan att det skall stå ett gäng med "gamla jänkare" här utanför. Håkan O - här skulle du trivas !!!
Här kommer en "göteborgare". Jag bad Mats hämta min mobil som jag lagt på rummet när jag själv låg i poolen. Mats kommentar; ska jag verkligen hämta den, tänk om du tappar den i poolen & den inte har SIMkort.....så har jag det jämt, pust!
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-10-22 12:31:15

Great! :)

Postat av: Anna

Publicerad 2014-10-24 00:49:24

Ni har det bra ser jag :) Du tar så fina bilder mamma :P Puss och ha det braa! Miss u och pappas tråkiga skämt blir nog aldrig för många ;) KRAM

Svar: Vad snäll du är :) Vi saknar dig också!! Puss & kramar från oss båda
None None

Postat av: Håkan

Publicerad 2014-10-26 13:40:03

Haha! :) Kul att följa er! Fantastiska bilder! Karin hälsar så gott!

Svar: Du skulle verkligen gilla Route 66 - hälsa tillbaka!
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi är ett medelålders par från Göteborg som skall genomföra vår livs resa - en roadtrip i US. Äventyret startar med några dagar i New York innan vi tar inrikesflyget vidare till San Francisco. Väl på plats, väntar en Ford Espace på att få ta oss med på den berömda Highway no.1 ner mot Los Angeles. Efter att ha utforskat mytomspunna platser som Hollywood, Beverly Hills, Venice Beach, Marina Del Ray så styr vi kosan österut igen. Vi hoppas på att få besöka många fler spännande orter som Las Vegas, Grand Canyon, Alberquerque, Dallas, Houston, New Orleans innan vi avslutar vår resa med en veckas sol och bad i vårt älskade Florida. Välkommen att följa oss under vår resa....

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela