Roadtrip US

En reseblogg

Regn och åska

Publicerad 2014-11-18 01:18:00 i Allmänt,

Idag har vi ett riktigt busväder här på Treasure Island. Vi hann nästan hem från morgonpromenaden innan ovädret brakade loss - efter det har regnat och åskat om vartannat hela dagen. Det är inte bara här nere i Florida vädret är dåligt, i större delen av USA är det minusgrader för tillfället, till och med Texas har fått snö!
Vi tyckte lite synd om Sara som snart lämnar oss för att flyga tillbaka till Göteborg men hon har varit glad som en solstråle hela dagen! Orsaken var att hon fick veta resultatet från sin första kemi-tenta i morse = GODKÄND!! Detta skall tydigen firas ordentligt med en stor kopp kaffe, en  "Pepparmint Mocca" från Starbucks och PIZZA SUPREME från Britt´s....Vi tog en tur i regnet till "TJ Maxx"för att köpa en julklapp till vår hund, Jacsa. Sara inköpte ett gosedjur + en tomtedräkt som var avsedd för hund! Vi var även in en sväng på Sports Authority för att köpa ett par löparskor till Sara men vi kom ut med ett par till Mats istället. Vi avslutade vår shoppingtur med ett besök på "One Dollar"- en butikskedja där alla produkter i butiken kostar $1. Här kan man hitta allt från tvättmedel till tallrikar - naturligtvis så är det inte alltid högsta kvalitet på varorna men ibland kan man faktiskt göra fynd och även hitta en del märkesvaror här. Idag blev det bara lite julinspirerade artiklar.
Inser att jag har en del foton som jag ännu inte lagt upp, bland annat på damen med nymfparakiten. Kommer ni ihåg - jag hade ju inte minneskortet i kameran förra gången vi träffade henne. Mycket frustrerande men igår gick vi på henne igen och då hade jag kameran med mig - och minneskortet satt på plats! Sedan följer några bilder från vår senaste frukost/middag på Caddy´s on the Beach - enjoy!

Postat av: Anna

Publicerad 2014-11-19 09:03:11

Vad tråkigt att det ALLTID ska behöva vara skitväder, typ alltid när man ska hem. :(

Hoppas ni firade ordentligt så får väl jag fira lite med henne när hon kommer tillbaks nu i helgen. :)

Jacsa kommer ju bli grymt nöjd med julklapparna, ska försöka vara tyst som en mus. :) Hon SNARKAR på sin madrass med sina filtar och fotbollen.

LOVE

Svar: Ja, här är rejält kallt för tillfället - men vi är vikingar - de enda som går strandpromenaden i shorts, barfota och dessutom i vattnet! Skall bli något bättre imorgon men någon riktigt värme blir det nog inte sista veckan :(
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi är ett medelålders par från Göteborg som skall genomföra vår livs resa - en roadtrip i US. Äventyret startar med några dagar i New York innan vi tar inrikesflyget vidare till San Francisco. Väl på plats, väntar en Ford Espace på att få ta oss med på den berömda Highway no.1 ner mot Los Angeles. Efter att ha utforskat mytomspunna platser som Hollywood, Beverly Hills, Venice Beach, Marina Del Ray så styr vi kosan österut igen. Vi hoppas på att få besöka många fler spännande orter som Las Vegas, Grand Canyon, Alberquerque, Dallas, Houston, New Orleans innan vi avslutar vår resa med en veckas sol och bad i vårt älskade Florida. Välkommen att följa oss under vår resa....