Roadtrip US

En reseblogg

Minneskort.....

Publicerad 2014-11-08 04:31:00 i Allmänt,

Idag så glömde jag återigen att sätta i minneskortet i kameran innan vi gick på vår morgonpromenad. Det pinsamma i historien är att jag öppnade och kollade och tyckte att kortet satt i kameran. Tog en massa kort som jag hoppades skulle bli bra....bland annat fick jag en hel del kort på en mer eller mindre tam fågel nere på stranden som poserade tillsammans med Mats framför kameran, helt orädd för oss människor. Vi gick vidare, åt frukost på Caddy´s och även där lyckades jag, enligt eget tycke och smak, fånga en del intressanta motiv. På tillbakavägen mötte vi en mor-och dotter med en nymfparakit på axeln, de var helt ute och vallade fågeln. Vi fick t.o.m. hålla "Peachy" som nymfparakiten hette, namnad efter dess två små, runda & periskofärgade cirklar den hade på kinderna. Kan ni föreställa er min frustration när jag glad i hågen satte mig ner framför datorn för att ladda över bilderna och inser att det inte finns några bilder att ladda över...T R I S T

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2014-11-11 09:37:56

Va tråkigt att det inte blev några bilder. Det har hänt mig flera gånger också, men nu har jag nog börjat lära mig att dubbelkolla.. ibland till och med trippelkolla att jag verkligen har minneskortet i kameran innan jag går ut.

Svar: Ja visst är det retfullt, det löjliga är att jag öppnade och "kontrollerade" kameran innan vi gick, men synen är tydligen inte vad den har varit......
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi är ett medelålders par från Göteborg som skall genomföra vår livs resa - en roadtrip i US. Äventyret startar med några dagar i New York innan vi tar inrikesflyget vidare till San Francisco. Väl på plats, väntar en Ford Espace på att få ta oss med på den berömda Highway no.1 ner mot Los Angeles. Efter att ha utforskat mytomspunna platser som Hollywood, Beverly Hills, Venice Beach, Marina Del Ray så styr vi kosan österut igen. Vi hoppas på att få besöka många fler spännande orter som Las Vegas, Grand Canyon, Alberquerque, Dallas, Houston, New Orleans innan vi avslutar vår resa med en veckas sol och bad i vårt älskade Florida. Välkommen att följa oss under vår resa....

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela